Reisverslag werkvakantie 2021

Vrijdag 16  juli zijn wij met 15 jongeren en 4 leiding weer afgereisd naar Albanië. Het is lang spannend en onduidelijk geweest of de werkvakantie door kon gaan. Gelukkig was de situatie gunstig genoeg om met ze alle naar Albanië te vertrekken.

Dit jaar hebben we een middelbare school opgeknapt. Op deze plek is plaatselijke aannemer al hard aan het werk geweest om het dak, de toiletgroepen en de deurposten (op de bovenste verdieping) te renoveren. De jongeren zijn vanaf dag 1 hard aan de slag gegaan met het schuren van alle lokalen en gangen. Na het schuren hebben we de lokalen en gangen gepriemd en geverfd.

Na het werken was er vaak even tijd voor wat ontspanning. Zo zijn we de zaterdagmiddag naar het stadje Kruje geweest en hebben we dinsdag in de namiddag gezwommen in het zwembad van Nord park.

Woensdag was onze rustdag. In de ochtend hebben we een bezinning moment gehad om onszelf en elkaar nog beter te leren kennen. Vervolgens zijn we naar het strand gegaan en hebben we gegeten in een bergrestaurant.

Iets heel moois wat we hebben kunnen doen zijn de voedselpakketten uitdelen. In twee groepen zijn we in totaal langs 20 gezinnen geweest om een doos met voedsel en speelgoed te geven. Het was erg indrukwekkend om te zien in welke omstandigheden mensen leven.

De jongeren hebben een week keihard gewerkt en het project tot een mooi eindresultaat weten te brengen. We hebben allemaal erg genoten van dit mooie avontuur en zijn met een tevreden gevoel naar huis gegaan.